- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
SEO szakértő, szakember választási tippek
A keresőoptimalizálás (SEO) a sikeres weboldalak egyik alapja. Ha látogatókat szeretnél szerezni a Google-ből, akkor szinte biztosan szükség lesz optimalizálásra, fejlesztésre. Az optimalizálásban SEO szakértő lehet segítségedre, megvizsgálja a weboldalt terveket készít a keresőoptimalizálásra, segít a folyamat minden lépésében. A hazai piacon is több száz SEO szakértővel találkozhatsz, nem mindegy azonban, hogy melyiket választod. Ebben fogunk segíteni.
Mit csinál egy SEO szakember?
Egy SEO szakember munkája számos teendőből áll, melyek eredménye a keresőoptimalizálás folyamatának megtervezése lesz. Ehhez a folyamathoz először elemzéseket, kereséseket kell végezni.
Technikai elemzés
Az egyik legelső elemzés, amit a jó SEO szakember elvégez, az a technikai SEO elemzés. A technikai SEO elemzés elsősorban valamilyen program segítségével történik, a kiértékeléshez, a teendők meghatározásához azonban szinte biztosan szakemberre lesz szükség. A weboldal tulajdonos is tud különböző internetes teszteket futtatni, de a SEO szakértők általában fizetős, megbízható programokat is használnak a technikai SEO audit elvégzéséhez, majd pedig az eredményeket a saját tudásuk, tapasztalatuk segítségével elemzik.
Használhatósági elemzés
Ugyan nem tartozik közvetlenül a keresőoptimalizáláshoz, de érdemes egy használhatósági elemzést is készíteni a weboldalról. A folyamat során a használhatósági, felhasználói problémák, hibák kerülnek feltárásra, melyeket javítva jobb lesz a böngészési és a felhasználói élmény a weboldalon.
Konkurenciaelemzés
A SEO egyik fontos része a konkurencia feltérképezése. Szükség van konkurenciaelemzésre, amivel meg lehet határozni, hogy az adott területen mekkora a verseny. Ezzel meg lehet becsülni, hogy milyen eredmények érhetők el, mekkora befektetéssel.
A konkurenciaelemzés során azt is fel lehet mérni, hogy milyen kulcsszavak, kifejezések fontosak a konkurencia számára, hogy milyen kulcsszavakra optimalizálnak.
Kulcsszókutatás
A kulcsszavak meghatározásának egyik része a konkurencia vizsgálata, de a konkurenciaelemzés általában a weboldal megismerésével, elemzésével történik. A kulcsszavak meghatározásánál szerepet játszik, hogy mennyi keresés van rájuk, mennyire kapcsolódnak a weboldal témájához, mekkora a verseny rájuk a Google-ben.
Ezek együttes figyelembevételével lehet egy keresőoptimalizálás folyamatát megtervezni.
Nincs olyan, hogy biztos első hely
Mindenképpen érdemes tisztában lenni azzal, hogy a keresőoptimalizálás során senki nem tudja azt garantálni, hogy weboldalad az első helyen, vagy akár az első oldalon lesz a Google-ben. Egy árulkodó jel lehet, ha egy SEO szakember így próbál magának ügyfeleket szerezni.
Érdemes először a SEO alapjainak utánaolvasni
Egyik napról a másikra senki nem lesz SEO szakértő, de egy kis utánajárással és az alap tudnivalók megismerésével azokat a SEO „szakembereket” ki lehet szűrni, akiknek nem megengedett eszközöket használnak az eredmények eléréséhez. A nem megengedett eszközök adott esetben akár büntetést is jelenthetnek a Google-től, aminek hosszú távú negatív következményei is lehetnek.
SEO szakértő választása
Havidíjas keresőoptimalizálás vagy sikerdíjas?
A keresőoptimalizálásnak a fizetést tekintve két nagy csoportja van, az egyik a havidíjas SEO, a másik pedig a sikerdíjas. A havidíjas SEO előtt a két fél megegyezik a havidíjban és a SEO időtartamában, ameddig a közös munka tartani fog. A sikerdíjas keresőoptimalizálás lényege, hogy akkor kell csak fizetni, amikor az előre megbeszélt kulcsszavak elérnek egy megállapított helyezést, vagy a látogatók száma eléri a megbeszélt látogatószámot.
Weboldal tulajdonosként első ránézésre a sikerdíjas keresőoptimalizálás tűnhet a jobb választásnak, mert ha nincs eredmény, nem kell fizetni, de mégis érdemes előnyben részesíteni a havidíjas keresőoptimalizálást.
Sikerdíjas keresőoptimalizálás során a SEO szakember és a weboldal tulajdonos céljai nem teljesen egyeznek meg. Mindketten azt szeretnék, ha a weboldal elérné a szerződésben meghatározott eredményeket, de a weboldal tulajdonos hosszú távon szeretné ezeket az eredményeket, a SEO szakember viszont minél gyorsabban. Emiatt a sikerdíjas SEO gyakran nem megengedett eszközök használatával jár, amit weboldal tulajdonosként el kell kerülni.
A referenciák ellenőrzése
Az egyik legjobb módszer a SEO szakemberek összehasonlítására a korábban elért eredményeik összehasonlítása. Természetesen egy keresőoptimalizálási folyamat nem csak a SEO szakértő munkájából áll, a weboldal tulajdonosokkal közösen végzik a munkát. Ha azonban egyáltalán nem rendelkezik egy szakértő sikeres, a Google-ben jól szereplő weboldallal, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy megéri-e igénybe venni a szolgáltatásait.
Nagy hangsúlyt fektet a minőségi tartalomra
Manapság már szinte lehetetlen minőségi, egyedi tartalom nélkül hosszú távú eredményeket elérni a keresőoptimalizálás során. Emiatt a tartalomkészítés, tartalommarketing nagyon fontos szerepet kap a keresőoptimalizálás során. Amelyik SEO szakértő nem fordít nagy figyelmet a tartalomkészítésre, optimalizálásra, azt érdemes elkerülni.
Összefoglalás
A keresőoptimalizálás folyamatosan változó, megújuló szakma, mivel a Google folyamatosan változtatja a rangsorolási tényezőket. A megfelelő, friss tudással rendelkező SEO szakember kiválasztása elengedhetetlen része a sikeres keresőoptimalizálásnak. Reméljük, hogy cikkünk segítségével sikerül kiválasztani a megfelelő SEO szakértőt és elérni a kitűzött célokat.