Mire használható egy landing page?

A landing page, magyarul landoló oldal, a sikeres honlapok, webáruházak egyik fontos részét képezi. A landing page egy olyan oldala honlapodnak, amelyre irányítod a látogatókat valamilyen célból. Mivel egy honlapon általában több különböző aloldalon vannak értékes információk, így a landing page-eket úgy lehet elkészíteni, hogy azok egyediek legyenek, hogy minden, a látogatók számára szükséges információt tartalmazzanak. Arról már írtunk korábban, hogy milyen a jó landing page, ebben a cikkben a landing oldalak felhasználási módjairól lesz szó.

Mire használható egy landing page?

A landing page működése

A fizetett hirdetések rendkívül népszerűek az interneten is. A legnépszerűbb típusok a Google Ads hirdetési rendszere, a közösségi médiában megjelenített hirdetések, az e-mail marketing, vagy a népszerű weboldalakon elhelyezett hirdetések. Mindegyik hasonlóan működik: egy linkre kattintva jut el honlapodra a látogató, és ezt a linket te tudod megadni. Ennek megfelelően az adott hirdetéshez tartozó landing oldalt te tudod megadni.

Sikeres landing oldalt szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

A landing oldalak használati módjai

Új termékek, szolgáltatások népszerűsítése

Ha egy új termékkel, szolgáltatással állsz az érdeklődők rendelkezésére, és hirdetéseket is indítasz, akkor a hirdetések eredményességét lehet javítani egyedi landing page segítségével. A landing oldalt úgy tudod elkészíteni, hogy csak az adott termékről, szolgáltatásról szóljanak, így nem kell attól tartani, hogy a hirdetésre kattintás után olyan aloldalon lép be valaki a weboldaladra, ahol nem a releváns információkat, vagy régi termékeket, szolgáltatásokat találja.

Hírlevél feliratkozások növelése

A hírlevél az online marketing egyik legrégebbi, de a mai napig legfontosabb része. Mindent el kell követni annak érdekében, hogy növelni tudd a hírlevél listádra feliratkozottak számát. Általában a honlapokon nincs külön aloldala a hírlevél feliratkozásnak, azonban, ha olyan hirdetési kampányt indítasz, amelynek célja a hírlevél feliratkozók számának növelése, akkor nem irányíthatod a látogatókat egy sima űrlapra, vagy a főoldal egy blokkjára. Ilyenkor is segítségedre lesz a landing page, ugyanis jelezni tudod az érdeklődők számára, hogy milyen előnyökkel jár számukra, ha feliratkoznak hírleveledre.

Kuponok, kedvezmények

Nem csak külső honlapról érkezhet landing oldalra a látogató, hanem saját weboldaladon is. Saját honlapodon belüli landoló oldalt használhatsz pl. kuponok, kedvezmények megosztására is az érdeklődőkkel. Amikor pl. valaki lead egy rendelést vagy jelentkezik valamilyen szolgáltatásra egy űrlapon keresztül, akkor a sikeres űrlap beküldés után át tudod irányítani egy olyan aloldalra, ahol kupont tölthet le, kedvezményt vehet igénybe. Erre az aloldalra csak a link birtokában lehet eljutni, így más nem fogja tudni igénybe venni a kedvezményeket.

Célközönség szerinti landing page

Gyakran egy weboldal több különböző célközönséggel is rendelkezik. Ilyenkor egy honlapon belül nagyon nehéz megoldani azt, hogy a fiatalok és az idősebbek is a legjobb tartalmat lássák honlapodon. Az egyedi landing oldalaknak köszönhetően azonban pl. tudsz egy tegező landing oldalt készíteni a fiataloknak, és egy magázót az idősebbeknek, és a hirdetéseket úgy készíted el, hogy a megfelelő célközönség a megfelelő landing oldalra érkezzen.

Összefoglalás

A landing page az online marketing egyik legnépszerűbb, legfontosabb eszköze. Az egyedi landoló oldalak segítségével javítani tudod a hirdetések eredményét.

Sikeres landing oldalt szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!