- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Miért érdemes webáruházat indítani?
Már a vírushelyzet előtt is az emberek életük jelentős részét online élték, azonban a vírushelyzet miatt sokan vannak, akik ritkábban hagyják el otthonukat, otthonról dolgoznak, tanulnak, és ha lehet, akkor mindent otthonról rendelnek meg az internet segítségével. Az online vásárlás tehát minden eddiginél népszerűbb, amit egyre több kereskedő próbál kihasználni. Mutatjuk, hogy miért érdemes belevágnod.
Alacsonyabb kezdeti költségek
Egy fizikai bolt, üzlet beindítása általában elég magas költségekkel jár. Üzlethelyiséget kell bérelni vagy megvenni, árukészletet kell vásárolni, az engedélyeket be kell szerezni, alkalmazottakat kell felvenni stb. Ezek közül egyedül az árukészlet az, amire egy webshopnál is szükség van, de nem feltétlenül kell olyan sok terméket beszerezni, mint egy fizikai üzlet elindítása előtt.
Természetesen egy webáruházat el kell készíttetni a webáruházas kereskedelem indítása előtt, így ezzel a költséggel számolni kell. A webáruház elkészítésének ára azonban egyszeri kiadást jelent, nem kell havonta bérleti díjat fizetni, mint pl. egy üzlethelyiség esetén, havonta fizetni a közüzemi díjakat, alkalmazotti fizetéseket.
Webáruház készítés rövid határidővel
Webáruház indítás rövid idő alatt
Nem csak pénzügyileg előnyös, hanem időben is sokkal kevesebb elindítani egy webáruházat, mint egy üzletet, boltot. Maga a webáruház általában néhány hét alatt elkészül, ha sürgősen kell, akkor pedig akár még gyorsabban. Engedélyeket nem kell beszerezni, mivel a webshop indítás csak bejelentési kötelezettséggel rendelkezik.
A webáruház készítés ideje alatt általában fel lehet tölteni a termékeket, meg lehet állapodni bankkártyás fizetési szolgáltatóval, futárcéggel, így amikor a programozás elkészül, indulhat is a webshop.
A webshop soha nem zár be
Ha egy fizikai üzletet nyitsz, akkor annak lesz nyitvatartási ideje, és a vásárlók csak ebben az időben fognak tudni vásárolni. Webáruház esetén nincs ilyen időszak, a webshop ugyanis folyamatosan működik, így éjjel-nappal lehet vásárolni. Gyakori probléma az üzletekkel, hogy általában akkor vannak nyitva, amikor az emberek dolgoznak. Online azonban munkaidő után is lehetősége lesz mindenkinek vásárolni.
Sokkal szélesebb elérés
Webáruházas kereskedelem esetén a potenciális vásárlói közönség általában az egész ország, de lehetőség van külföldi szállításra is, természetesen plusz díjakért cserébe. Általában a webáruházak, különösen induláskor, az egész országra kiterjedő szerződést szoktak kötni a futárszolgálatokkal, így a vásárlók az ország bármelyik részéből jöhetnek. Mondani sem kell, hogy ez mennyivel több embert jelent, mintha egy üzleted lenne egy városban.
Marketing azonnali eredményekkel
Online kereskedelem esetén számos a marketing, vásárló szerzési lehetőség közül lehet választani. A legnépszerűbbek általában a Google Ads, Google Shopping, Facebook, Instagram hirdetések, de egyéb lehetőségek is rendelkezésedre állnak. A webshopod témájának és a saját elképzeléseidnek megfelelő marketing megoldásokat tudsz választani, melyekkel azonnal lehet kiváló eredményeket elérni.
Ezek a marketing megoldások általában úgy működnek, hogy a hirdetésekre kattintanak az emberek, és a webáruházadra érkeznek. Ez azt jelenti, hogy a kattintás után azonnal tudnak vásárolni, nem kell heteket várni, amíg a marketing elkezd vevőket hozni.
Munka mellett is csinálható
Gyakran előfordul, hogy az emberek bele szeretnének vágni valamilyen vállalkozásba, de nem merik feladni munkahelyüket hozzá, mert mi van, ha nem válik be az ötlet, vagy ha az elején nem hoz elég pénzt. Egy webáruház indítása ilyen szempontból is előnyös, ugyanis munka mellett is elkezdhető, nem muszáj főállásban csinálni, különösen az elején. A jól elkészített webáruházban ráadásul a funkciók jelentős része automatizált, így általában több időt csak a csomagok összeállításával kell eltölteni, minden más néhány kattintással megoldható.
Egy webáruházzal nem kell olyan nagy kockázatot vállalni, ráérsz akkor főállásban csinálni, amikor úgy ítéled meg, hogy már hoz annyi bevételt, hogy megéri többet foglalkozni vele.
Összefoglalás
Az online vásárlások száma folyamatosan növekszik, aminek köszönhetően egyre többen gondolkodnak webáruház indításán. Ha te is ezen gondolkodsz, érdemes minél előbb elindítani a saját webshopodat, hogy ki tudd használni az online kereskedelemben rejlő lehetőségeket, és megelőzd azokat, akik szintén webshopot szeretnének indítani.