Mi az a minőségi tartalom, és hogyan készíts ilyet?

A weboldalak hasznosságának és keresőoptimalizálásának alapját a minőségi tartalom adja. De mit is jelent a minőségi tartalom, és hogyan lehet ilyet készíteni?

Mi az a minőségi tartalom, és hogyan készíts ilyet?

A minőségi tartalom nem csak a SEO-ra vonatkozik

Amikor minőségi tartalomról beszélünk, akkor sokan csak a keresőoptimalizálásra gondolnak. Nem véletlenül, ugyanis a SEO-hoz elengedhetetlen kiváló szövegeket írni, azonban a minőségi tartalom a weboldal teljes tartalmára kell, hogy vonatkozzon. Nem elég csak egy aloldalnak rendben lennie, hanem az egész weboldalra minőségi tartalmakat kell készíteni. Ebbe beletartoznak az aloldalak és a cikkek is, de pl. a jól elkészített videók vagy a közösségi média bejegyzések is.

Mi az a minőségi tartalom?

Cikkünkben főként a keresőoptimalizálásra fogunk koncentrálni, de az általános elvek minden tartalom formátum esetén ugyanazok.

A minőségi tartalom elkészítésének a legfontosabb szempontja, hogy a felhasználókat, látogatókat szem előtte tartva készül. Ez persze azonnal meg is nehezíti a tartalomkészítést, mert ahány felhasználó, annyi különböző igény lehet. Arra kell tehát figyelni, hogy az elkészített tartalom a felhasználók minél nagyobb részének az igényeit elégítse ki.

A minőségi tartalom a Google szerint

Szerencsére a Google jól összefoglalta azokat a szempontokat, melyeket figyelembe vesz a tartalmak minőségének meghatározásakor. A következő kérdéseket kell megválaszolni a tartalom minőségének meghatározásához:

  • Kínál a tartalom egyedi információt?
  • A tartalom részletes, teljes leírást kínál a témáról?
  • A tartalom nem csak nyilvánvaló, hanem érdekes, mély információkat tartalmaz?
  • Ha más források alapján készül a tartalom, akkor nem csak át van másolva, hanem át van írva, ki van bővítve?
  • A főcím hasznos összefoglalást ad a kifejtett témáról?
  • Ad plusz értékeket a tartalom a keresőben található többi oldalhoz képest?
  • Vannak a tartalomban helyesírási vagy fogalmazási hibák?
  • Vannak a tartalomban könnyen ellenőrizhető ténybeli hibák?

Minőségi szövegek készítése

Ha minőségi szövegeket szeretnél készíteni, akkor az alábbiakat tartsd szem előtt.

A keresőbe beírt célnak megfelelő legyen

Számos különböző célból keresnek emberek a Google-ben. Van, aki valamilyen kérdésre vár választ. Mások vásárolni szeretnének valamit. Olyanok is vannak, akik videókat keresnek, és még rengeteg különböző cél lehet, amikor valaki a Google-t használja. Amikor tartalmat akarsz készíteni, akkor először meg kell határozni ezt a célt, kérdést, majd kell tudni rá részletes, minden igényt kielégítő választ adni. A gyakorlatban a következőképpen lehet ezt megtenni.

Természetesen olyan témákban érdemes tartalmakat készíteni, melyek kapcsolódnak a tevékenységeidhez, szolgáltatásaidhoz, termékeidhez. Tegyük fel, hogy duguláselhárítással foglalkozol a fővárosban. Ez egy olyan szolgáltatás, melyre általában azonnal szüksége van az embereknek, tehát a tartalmakat az azonnali budapesti duguláselhárítást szem előtt tartva kell elkészíteni.

Jól megírt és könnyen olvasható, értelmezhető legyen

A minőségi tartalom nem csak megadja a válaszokat a kérdésekre, hanem ezt olyan formában teszi, hogy a laikusok is könnyen megértik. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy olyan szakszavakat, szakkifejezéseket használnak a szövegekben, amikkel csak a szakmabeliek vannak tisztában. Ez ugyan a hagyományos értelemben vett „minőséget” emelheti, de a mivel megnehezíti a megértést a látogatóknak, így a gyakorlatban pont ellentétes hatást válthat ki.

Ahogy feljebb írtuk, a helyesírásra is ügyelni kell, és arra is, hogy jól átlátható, megfelelően tagolt tartalmakat készíts.

Egyedi tartalmak

Ha már egy kicsit is foglalkoztál keresőoptimalizálással, akkor valószínűleg tisztában vagy azzal, hogy nagyon fontos, hogy egy tartalom egyedi, eredeti legyen. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ne olyan tartalmakat készíts, amik már megtalálhatók az interneten, hanem újakat, jobbakat, egyediket. A nem egyedi tartalmak általában webshopoknál szoktak fejtörést okozni, mert rengetegen használják ugyanazokat a gyártótól kapott termékleírásokat. Több ezer terméknél ez több ezer olyan aloldalt jelent, ami másolt szövegeket tartalmaz, ami összességében jelentősen ronthatja a weboldal minőségét.

Az egyedi tartalmak készítéséhez sokat segíthet a saját élmények, tapasztalatok felhasználása, vagy akár a saját vélemény kinyilvánítása is.

A terjedelem nem minden

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy minden témában több ezer szavas esszéket írnak, ami a könnyű olvashatóság rovására megy.

Fontos, hogy csak akkor írj nagyon hosszú szövegeket, ha a téma megkívánja, és ha szükség van nagy terjedelemre a pontos válaszhoz. Ha pl. arra keres valaki, hogy „milyen nap van ma?”, akkor nem egy regényt vár válaszként, hanem csak magát a napot.

Friss, naprakész legyen

Gyakori probléma, hogy ugyan a tartalom készítésekor figyelünk a minőségre, de ha egyszer feltöltjük a weboldalra, akkor utána nem frissítjük. Ez egészen addig jó, amíg nincsenek újabb információk, tudnivalók a témában. Ha azonban megjelennek újdonságot, és arról nincs szó a tartalomban, akkor fokozatosan elveszítheti a minőségét és visszaszorulhat a keresőben.

Összefoglalás

A minőségi tartalom a sikeres weboldalak sajátossága. Ha te is sikeres weboldalt szeretnél, akkor követned kell a fent említett tanácsokat. Minél több minőségi tartalmat készítesz, annál több látogatód lesz, amiből egyre több vásárlót, ügyfelet tudsz szerezni.