Mesterséges intelligencia az online marketingben

Napjainkban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia térnyerése rendkívüli méreteket ölt, hiszen rengeteg helyen tudjuk azt hasznosítani. Egyre növekvő igények vannak a mesterséges intelligencia felé vásárlói fronton is, hiszen az emberek manapság rendkívül elkényelmesedtek. Ha kíváncsi vagy részletesen az online marketingben az AI jelentőségére, olvasd el cikkünket!

Mesterséges intelligencia az online marketingben

AI a marketingben

A mesterséges intelligencia marketing területen egészen 2022. év végéig egyet jelentett a big datával, a Google, valamint a Facebook algoritmusával. Azonban ez megváltozott, hiszen megérkezett, most már több, mint egy éve az OpenAi és a GhatGPT. Nagyon sokan alkalmazzák azóta marketing tervek, posztok, valamint különböző szövegek megírására. Azonban fontos kiemelni, hogy ezeket a programokat megfelelő tudás nélkül nem lehet használni, hiszen az parancsokat te adod neki.

Amire kiválóan lehet alkalmazni az AI-t az a személyre szabott tartalom előállítása. Természetesen megfelelő brief ellenében tudja neked ezt elkészíteni, de cserébe izgalmas és kreatív is lesz egyszerre a tartalmad. A másik az adatelemzés, hiszen képes összegyűjteni, illetve megszűrni őket, végül összegzi is az adatokat, ez segít a webshopodnak időt megtakarítani, mivel nem kell bajlódnod az elemzéssel.

A mesterséges intelligencia kihívásai

Mint minden megoldásnak, természetesen a mesterséges intelligenciának is vannak negatívumai. Érdemes szem előtt tartani, mivel még hogyha nem is emberre ártalmas, átvitt értelemben, képes szakmákat helyettesíteni. Ezt rendkívül veszélyesnek tartjuk, hiszen bármennyire is jól végzi az AI a „munkáját” a valódi emberek is képesek arra, hogy kiválóan végezzék a munkájukat. Fontos néhány dolgot lefektetni vele kapcsolatban, mint például ez nem egy csodaszer, hanem egy eszköz a marketingedben. Segít neked egyszerűsíteni és optimalizálni a marketingedet, de vigyázni kell vele, muszáj ellenőrizni, hiszen hibázni bárki és bármi tud.

Sok lehetőséget rejt magában, ezért érdemes alkalmazni a marketing tevékenységed során. Jelenleg még igényli az emberi beavatkozást, tehát a briefünk minőségétől függ az, hogy mennyire jó tartalmat képes generálni.

Mi az a ChatGPT?

A ChatGPT nem más, mint egy chat alapú szoftver, melyet az OpenAI készített el, olyan chatbot, amely a felhasználókkal történő folyamatos kommunikáció automatizálása során szerzett információkat kezeli, használja fel. Képes olyan szöveget írni, amiről soha nem gondolnád, nem ember írta. Arra tanították be, hogy az interneten megtalálható szövegeket elolvassa, annak érdekében, hogy a felhasználókban felmerülő kérdésekben releváns választ tudjon adni.

Van ingyenes és fizetős verziója is, azoknak nagyszerű találmány, akik nem szeretnek írni, fogalmazni és időhiányban szenvednek, ezért szívesebben kiszerveznék azt az adott feladatot másnak, jelen esetben a ChatGPT-nek. És talán a legfontosabbat a végére hagytuk, tud magyarul.

Hogyan használd a ChatGPT-t az online marketingedben?

A terület rendkívül új, viszont nagyon sokan foglalkoznak vele különböző kurzusok keretein belül. Ha viszont neked nincs kereted arra, hogy befizess egy ilyenre, akkor segítünk legalább egy kis szeletet átadni neked, melynek segítségével sokkal jobban megismerheted ezt a szoftvert. Elsőként kérd ki a segítségét bizonyos problémáid megoldásában. Rengeteg adattal rendelkezik már az ingyenes verzió is, ezért érdemes mindenképpen kipróbálni, vagy akár előfizetni rá remek befektetés lehet. Ha felteszel neki egy általános kérdést, amire ő válaszol, utána tegyél fel neki arra vonatkozóan további kérdéseket a téma elmélyítésének érdekében.

Lehet, hogy először kicsit távolabbról kell indulnod, de ahogy „beszélgettek” folyamatosan jobb, relevánsabb választ fogsz kapni, annak érdekében, hogy megkapd a választ a kérdésedre. Kérjünk tőle példákat, amik jobban szemléltetni tudják azt, amire kíváncsi vagy. Ha visszakérdezel, vagy visszautalsz abban a te írásaidban, amit ő korábban írt neked emlékezni fog rá. Elég hihetetlen, de valóban így van. Rendkívül értelmes dologról van szó, az tény.

Amellett, hogy tanácsokat kérhetsz tőle szövegírásra is alkalmazhatod. A marketingesek sokszor vannak ötlethiányban, egy kreatív tartalomhoz vagy szövegíráshoz nagyon benne kell lenni a „flow”-ban, hogy ütős szövegeket, tartalmakat tudj készíteni. Jó hír, a Chat GPT erre is képes. Add meg neki például, hogy milyen témákban készítsen posztot és ő megcsinálja neked, de ne feledd, briefelni kell ahhoz, hogy számodra tökéletes eredményt kaphass. Végül asszisztenciára is használhatod, például foglaljon össze neked egy videót, mi volt benne, ezáltal neked nem kell megnézned, elegendő, ha elolvasod a lényeget, amit a szoftvert összeállított neked.

A szoftver hátrányai

A legfőbb probléma, mely a sikerességét is adja, az a rengeteg adat, információ, amellyel rendelkezik. Nem tudhatjuk biztosan, hogy amit ír az valid, csak akkor ha visszaellenőrizzük. Tehát hiába készít el neked egy szuper posztot az AI, ellenőrizd vissza, írd át a te stílusodnak megfelelően, hiszen inspirálódásra is nagyszerűen lehet használni. Rengeteg szakma fog miatta átreformálódni, mivel képes egyszerre több szakmát helyettesíteni, akár szövegírót, marketingest vagy fotóst. Tehát érdemes fenntartással kezelni, mivel rendkívül új dologról van szó.

Összefoglalás

A mesterséges intelligencia egy nagyon szuper dolog, mégis érdemes fenntartásokkal kezelni, mivel bár folyamatosan fejlesztik, lehet az általa létrehozott tartalmakban bőven hiba. Érdemes kipróbálni, mivel most minden-e körül forog. Véleményünk szerint akik eddig szenvedtek a marketing szövegek elkészítésével, azoknak kifejezett aranybánya lehet, mivel rengeteg időt és pénzt tudnak vele megspórolni, amit a vállalkozásukba tudnak invesztálni.