Kommunikáció az ügyfél és a honlapkészítő között

A honlapkészítés folyamatának egyik legfontosabb része a kommunikáció. Ha ez nem megfelelő, akkor az könnyen rányomja a bélyegét az elkészült munkára is. Cikkünkben azt fogjuk bemutatni, hogy az ügyfelek hogy tudják elősegíteni azt, hogy a weboldal elkészítése úgy történjen, hogy az nekik is megfeleljen, és a honlapkészítők szaktudását is figyelembe vegyük egyszerre.

Kommunikáció az ügyfél és a honlapkészítő között

A honlap alapjai, célja

Az első lépés, hogy meg kell határozni, mire szeretnénk használni az elkészült honlapot. Erre rengeteg lehetőség lehet, a legnépszerűbbek:

  • Általános bemutatkozó honlap
  • Termékek árusítása
  • Szolgáltatások árusítása
  • Ügyfelek szerzése (pl. hírlevéllel)
  • Blog
  • stb.

Szükséges funkciók

Általában ezek a honlap témájától, az adott cégtől függenek, azonban minden esetben célszerű összeszedni azokat a funkciókat, melyek mindenképpen szükségesek lesznek a honlaphoz. Ezek lehetnek űrlapok, kapcsolatfelvételi lehetőséget, fényképfeltöltés stb. Bármi, ami szükséges ahhoz, hogy a honlap elérje a kitűzött célját.

Ez fontos, mivel ennek függvényében kerül majd kialakításra a honlap. Természetesen nem csak egyet lehet választani egy weboldalhoz, és a legtöbb megoldást később is hozzá lehet adni a honlaphoz, azonban sok esetben ez később több munkával járhat.

Saját ötletek, akár példák bemutatásával

Sokan vannak, akik az internetet böngészve meglátnak egy nekik tetsző honlapot, vagy megoldást, és ahhoz hasonlót szeretnének saját maguknak is. Ezt úgy lehet a legkönnyebben megosztani a honlapkészítővel, megmutatják neki ezeket a példákat. Ez nem azt jelenti, hogy le lesz másolva az adott honlap, de kiindulópontnak tökéletes.

A bemutatott példák alapján, valamint az elmondott igények alapján meg lehet tervezni egy olyan honlapot, mely valószínűleg tükrözni fogja az ügyfél elképzeléseit. Nem csak színekre kell itt gondolni, hanem olyan megvalósításokra, mint pl. űrlapok, feliratkozási lehetőségek, menük, képek megjelenítése stb.

Kerüljük az általános véleményeket

Azzal elég nehéz bármit kezdeni, ha valakinek az a véleménye, hogy „így nem jó”. Ehelyett célszerű úgy véleményt nyilvánítani, hogy végiggondoljuk, miért nem jó, és pontosan mi az, amivel a probléma van (melyik résszel). Ezzel elő lehet segíteni, hogy a honlapkészítő is tudja, pontosan mi is az, amit másképp kellene csinálni, valamint azt is, hogy milyen problémára kellene megtalálnia a megoldást.

Ne csak a saját szemünkkel nézzük, hanem a látogatókéval is

Sokan esnek abba a hibába, hogy olyan honlapot készíttetnek, amely nekik tetszik, de nem foglalkoznak azzal, hogy a látogatóknak mi a jó. Ez általában nem jó megoldás. Gondoljunk csak bele, a honlap tulajdonosa tisztában van mindennel, ami a tartalmat illeti. Ismeri a vállalkozásának minden részletét. Ezzel szemben a látogatók nem ennyire tájékozottak. Számukra olyan információkat is meg kell jeleníteni, melyeket a honlap tulajdonosa nem tart kiemelten fontosnak.

Folyamatos kérdések

Ha a weboldal készíttetője valamivel nincs tisztában, valamit nem ért, a legjobb megoldás a kérdezés. Ilyenkor a honlapkészítő el tudja mondani, mit miért csinált, valamit a tulajdonos is el tudja mondani, mit nem ért, mi a problémája az adott dologgal. Ezután közösen ki tudnak találni olyan megoldásokat, melyek mindkét fél számára megfelelnek.

Összefoglalás

A honlapkészítés nem olyan egyszerűen megy, hogy a készíttető elmondja, mit szeretne, ez alapján pedig a honlapkészítő elkészíti elsőre a tökéletes honlapot, hanem folyamatos kommunikációt, egyeztetéseket igényel. Ha ezeket a tanácsokat megfogadjuk, akkor ez az egyeztetés sokkal rövidebb, sikeresebb lehet.

Ha olyan honlapkészítőt szeretne, aki fontosnak tartja a kommunikációt Ügyfeleivel, vegye fel a kapcsolatot velünk!