Honlapkészítési tippek: a GYIK oldal elkészítése

A jól elkészített honlap egyik ismertetője, hogy a látogatók minden információt megtalálhatnak rajta, amire szükségük lehet. Előfordulhat azonban, hogy a feltöltött tartalmak elolvasása után is kérdésekkel fordulnak hozzád a látogatók, érdeklődők. Ilyenkor jó megoldás a gyakori kérdésekre adott válaszokat egy oldalon összeszedni. Ez az oldal szokott lenni általában a Gyakran Ismételt Kérdések, a GYIK.

Honlapkészítési tippek: a GYIK oldal elkészítése

Mikor készíts GYIK oldalt?

A legtöbb honlapnak nem lesz szüksége külön GYIK aloldalra, mivel a legtöbb információ megtalálható honlapjukon. Honnan tudod, hogy a te honlapod melyik csoportba tartozik?

Az egyik jele a GYIK oldal szükségességének, ha számos érdeklődő, látogató keres fel ugyanazokkal a kérdésekkel. Ez azt jelenti, hogy vannak olyan fontos információk, melyek nem találhatók meg honlapodon.

Gyakori megoldás üzleti weboldalakon pl. a szolgáltatások bemutatása. Ha a részletes bemutatás ellenére kérdésekkel fordulnak hozzád az érdeklődők, célszerű lehet azokat megválaszolni a honlapon is. Ezzel nem csak időt spórolsz meg magadnak, hanem az olyan érdeklődőket sem veszíted el, akiket ugyan érdekelnek a részletek, de nem lépnek kapcsolatba a honlap tulajdonosával, hanem inkább egyszerűen továbbállnak.

Legyen könnyen megtalálható

Ha a látogatónak kérdése van, minél kevesebb időt szeretne tölteni a válasz felkutatásával. Ennek megfelelően a GYIK oldal legyen megtalálható vagy a főmenüben, vagy a lábléc menüben. Ezek azok a helyek, ahol először keresik az információkat a látogatók. Minél előbb választ talál az érdeklődő a kérdéseire, annál nagyobb az esélye, hogy igénybe vegye szolgáltatásaidat.

A GYIK oldal felépítése

Mivel valószínűleg egy nagyrészt szöveges oldalról van szó, ezért ügyelni kell a könnyű olvashatóságra. Általában az érdeklődők nem kíváncsiak minden egyes válaszra a GYIK oldalon, hanem csak a saját kérdéseik érdeklik őket. Ennek megfelelően legyen minél egyszerűbb az adott kérdések megtalálása.

Ezt sokan úgy oldják meg, hogy a kérdések ki vannak valamilyen módszerrel emelve. Ha több információ van az oldalon, akkor jó megoldás a válaszok elrejtése, ami szintén megkönnyíti a kérdések közötti böngészést.

Ha 20-30 kérdésnél többet válaszolsz meg, akkor lehet akár csoportosítani is a kérdéseket, ami szintén megkönnyíti az olvashatóságot, használhatóságot.

Profittermelő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Legyenek linkek az oldalon

Egy honlap készítésének célja, hogy profitot termelj vele. Ennek kell alárendelni a honlap minden aloldalát, így a GYIK oldalt is. Annak ellenére, hogy kérdéseket válaszolsz itt meg, nem szabad elfeledkezni a fő célokról. Mindenképpen legyenek termékekre, szolgáltatásokra, kapcsolat oldalra stb. mutató linkek a GYIK oldalon, hogy aki megtalálta a választ a kérdésére, minél egyszerűbben tudjon értékes aloldalra továbblépni.

Használj érthető nyelvezetet

Gyakran abból adódnak kérdések, hogy a látogatót nem érti a szakkifejezéseket, amiket egy honlapon olvashatnak. Ilyenkor vagy körülnéznek az interneten, hogy miről is lehet szó, vagy egyszerűen továbbállnak olyan honlaphoz, ahol érthetően leírnak nekik mindent. Ezt mindenképpen el kell kerülni, mivel egy potenciális elveszített ügyfelet jelent.

A jó megoldás, hogy olyan kifejezéseket kell használni, amiket az átlagos ügyfelek is megértenek. A vállalkozások, a honlap tulajdonosok, működtetők gyakran használnak munkájuk során szakkifejezéseket, de ezeket az érdeklődőkkel történő kommunikáció során kerülni kell.

Kerüld a marketing szövegeket

Az emberek azért keresik fel ezt az oldalt, hogy valamilyen problémát oldjanak meg. Ha itt is csak termékeket, szolgáltatásokat próbálsz nekik eladni, vagy nem konkrét válaszokat írsz a problémájukra, akkor könnyen ellentétes hatás lehet elérni az oldallal, mint amit szeretnél.

Az információ legyen friss

Sokszor előfordul, hogy változik a honlap tartalma, a szolgáltatások, a termékek, de a GYIK oldalt nem frissítik velük együtt. Ezt mindenképpen el kell kerülni, mivel az érdeklődők elvárják, hogy a Gyakran Ismételt Kérdések mindig a friss, releváns válaszokat jelentsék. Nem csak az érdeklődőknek, hanem a honlap tulajdonosának is fontos, hogy frissen legyen tartva az oldal, mivel csak így lehet vele elérni a célját.

Ha a GYIK oldal elolvasása után is fel kell keresnie az érdeklődőnek az ügyfélszolgálatot, mert elavult válaszok vannak, akkor felesleges a GYIK oldal.

Összefoglalás

A honlapkészítés egyik alapja, hogy a látogatók minden kérdésükre választ kapjanak, amikor weboldaladra érkeznek. Ehhez sok esetben szükség van egy Gyakran Ismételt Kérdések aloldalra, amely nem csak a látogatók, hanem az ügyfélszolgálat dolgát is megkönnyíti. A cikkünkben bemutatott kialakítási tanácsok segítségével olyan GYIK oldalt lehet elkészíteni, amely minden igényt kielégít.

Profittermelő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!