- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
A Google Trends használata, előnyei
A Google Trends egy olyan ingyenes szolgáltatás, melynek segítségével a Google-ben történő keresésekkel kapcsolatban lehet hasznos információkhoz, statisztikákhoz jutni. Honlapkészítés, honlap üzemeltetés során a Google Trends használata erősen ajánlott, segít a kulcsszavak meghatározásában, valamint azt is meg lehet vele tudni, hogy az egyes kulcsszavaknál hogyan alakul a keresések százalékos aránya hónapokra, területekre lebontva.
A Google Trends használata
A Google Trends a linkre kattintva érhető el, és a főoldalon szinte mindjárt megtalálható minden, amire használni lehet a szolgáltatást.
Felfedezés keresési kifejezéssel, témával
Az első lehetőség, ha tudjuk, hogy milyen kulcsszó, kifejezés statisztikáira vagyunk kíváncsiak. Ezt a kifejezést csak egyszerűen beírjuk a mezőbe, rákeresünk, és már láthatunk is minden információt. Az első, amivel találkozunk, az az idő szerinti bontás. A Google Trends sajátossága, hogy nem adja meg a tényleges kereséseket szám szerint, hanem arányosan. Alapértelmezetten az elmúlt 12 hónap statisztikáit láthatjuk, de az intervallum az elmúlt 1 órától 2004-ig visszamenőleg tetszőlegesen változtatható.
Az idő szerinti bontás kulcsszókeresés során nagyon fontos szerepet tölt be, meg lehet vele ugyanis határozni, hogy szezonális-e a kulcsszó vagy sem, ez pedig hatással lesz a szolgáltatásokkal, termékekkel kapcsolatos tervekre, elvárásokra is. Vegyük például a klímaszerelés szolgáltatást. Ha belegondolunk, akkor arra számítunk, hogy a nyári időszakban keresnek a legtöbben klímára a Google-ben. Az alábbi képen jól látható, hogy ez valóban így van.
Nem csak pontos keresési kifejezésre, hanem témára is lehet keresni, a Google Trends mutatja, hogy milyen témák közül lehet választani, majd pedig a legnépszerűbb keresési kifejezéseket is kiírja. Ezzel a szolgáltatással új kulcsszavak felkutatására is kiválóan használható.
Érdeklődés alrégiók szerint
Nem csak idő alapján, hanem terület alapján is mutatja a Google a keresési arányokat. A területek hazánkban a megyék, valamint Budapest. Az egyes megyék statisztikái itt sem konkrét számokat mutatnak, hanem azt, hogy az adott megyében a keresések összesített számához képest mekkora a kiválasztott kulcsszóra a keresések aránya.
Az alrégiók szerinti érdeklődési számok kifejezetten jól jönnek olyan szolgáltatások esetén, melyek régióhoz vannak kötve. Webáruházas kereskedelem esetén általában a szállítási terület az egész ország szokott lenni, de, hogy maradjunk a fenti témánál, klímaszerelést általában adott megyében, régióban szoktak vállalni a cégek.
Kapcsolódó témakörök, lekérdezések
Szintén a főoldalon, a következő szekció a kapcsolódó témakörök és a kapcsolódó lekérdezések blokk. Ezekben a blokkokban a fent megadott kifejezéssel, témával kapcsolatos hasonló témaköröket és lekérdezéseket lehet találni. A honlappal, keresőoptimalizálással, szolgáltatásokkal kapcsolatos kulcsszókutatás során nagyon fontos, hogy megtaláljuk a lehető legtöbb kulcsszót.
A felkapott keresések
A főoldalon az általunk megadott kifejezésekkel, témákkal kapcsolatban juthatunk információkhoz, a menüpontok alatt pedig általánosságban találhatók keresések, témák. Az első ilyen lehetőség a felkapott keresések menüpont.
A felkapott kereséseknél napi lebontásban láthatjuk azokat a kereséseket, melyeknek a forgalma jelentősen megnövekedett az adott napon, óránkénti frissítéssel. Itt már láthatók a konkrét keresési számok is, így pontosan lehet látni, hogy melyik napon milyen témákra, kifejezésekre kerestek az emberek, és minden témához néhány kapcsolódó hírt is mutat a Google Trends.
Az év keresései
Az év keresési menüpont alatt azokat a kifejezéseket találjuk, melyek a legtöbb növekedést értek el az előző év kereséseihez viszonyítva. A kereséseket csoportosítás nélkül is, valamint a legnépszerűbb témák alapján is szűri és mutatja a rendszer.
Összefoglalás
A Google Trends a weboldal készítés, weboldal üzemeltetés során az egyik legjobb ingyenesen is elérhető eszköz. Segítséget nyújt a kulcsszókereséshez, fizetett hirdetésekhez, keresőoptimalizáláshoz, valamint a szolgáltatási területek meghatározásában is fel lehet használni az itt található információkat.