A cégek és a céges honlapok helyzete válság esetén

A jelenlegi helyzetben, amikor a koronavírus minden vállalkozásra hatással van, rengeteg cégnek kell átértékelnie a helyzetét, működését. Van azonban egy lehetőség, amellyel ki lehet használni a helyzetet, ez pedig honlapkészítés, weboldal indítás, valamint a meglévő weboldal előtérbe helyezése.

A cégek és a céges honlapok helyzete válság esetén

Mindenki otthon van

A koronavírus elleni védekezés egyik legeredményesebb formája, ha minél több ember otthon marad, mindenki csak akkor megy ki otthonról, ha nagyon muszáj. Ez azt jelenti, hogy azok a vállalkozások, melyek fizikai bolttal, üzlettel rendelkeznek, nagy bajba kerülhetnek. Mivel nagységrendekkel kevesebben fogják felkeresni az üzleteket, és legjobb esetben is csak délután 3 óráig lehetnek nyitva, így rengeteg bevételtől eshetnek el.

Nem szabad azonban teljesen feladni, ugyanis el lehet érni azokat az érdeklődőket is, akik nem mozdulnak ki otthonról, mégpedig egy saját honlap segítségével. Ebből a szempontból két helyzet állhat elő:

  • még nincs céges honlapod
  • már rendelkezel céges honlappal

Megéri most weboldal készíteni?

Azok a cégek, melyeknek nincs még honlapja, jól teszik, ha elgondolkodnak egy weboldal készítésén. A probléma azonban válság esetén, hogy a cégeknek is gyakran spórolniuk kell, csökkenteni a kiadásokat. A céges honlap azonban egy olyan kiadás, amelyre a legtöbb vállalkozásnak megéri költeni, még a jelenlegi helyzetben is.

A céges weboldal készítése amellett, hogy a jelenlegi helyzetben kifejezetten szükséges, hosszú távon is megéri. Jelenleg nem igazán van más lehetőség új vásárlók szerzésére ás a régiek megtartására, mint az online felületek. A saját honlap azonban nem csak erre az időszakra készül. Ha véget ér a jelenlegi helyzet és a válság is, a honlap akkor is megmarad, és lehet használni.

Weboldal készítés rövid határidővel

Mi a teendő, ha már van weboldalad?

Valószínűleg akkor maradsz feladatok nélkül, ha már van működő honlapod, ugyanis optimalizálni, fejleszteni kell ahhoz, hogy a jelenlegi helyzetet ki tudd használni.

Vegyünk például egy olyan céget, amely fizikai üzlettel, bolttal rendelkezik, és a céges honlapját csak a cég bemutatására, ismertségének növelésére használta eddig. Most azonban nem tudnak bemenni az érdeklődők a boltba, üzletbe, hanem mindent online kellene tudni intézniük. Úgy kell átalakítani a weboldalt, hogy ezt a lehető legkönnyebben meg tudják tenni. Ez történhet új funkciók elkészítésével, a meglévő funkciók átalakításával, vagy akár egy teljesen új felület készítésével is.

Hasonló a helyzet pl. az éttermi honlapok esetén is. Most azok az éttermek is áttérnek kiszállításra, melyek korábban ilyennel nem foglalkoztak. Kell azonban a honlapra egy olyan funkció, ahol az érdeklődők választani tudnak a rendelkezésre álló ételek között, rendelést tudnak leadni. Ennek a felületnek könnyen módosíthatónak kell lennie, ugyanis valószínűleg a menü hetente változni fog.

A cég (átmeneti) átalakítása

A fenti éttermi példánál maradva, nem csak a honlapot kell átalakítani, hanem az ételek kiszállítását is meg kell szervezni, meg kell oldani. Minden cégnek szüksége van tehát arra, hogy a jelenlegi igényeknek megfelelően változtasson üzletpolitikáján, működésén, hogy a lehető legjobban tudjon alkalmazkodni a jelenlegi helyzethez.

A honlap segítségével ezeket a változásokat egyszerűen lehet tudatni az érdeklődőkkel, így az új szolgáltatásokról minden korábbi ügyfél (és az újak is) értesülni fog.

A digitális marketing nagyon fontos

Mivel a potenciális ügyfelek nem tudnak otthonról kimozdulni, ezért ott kell őket elérni. Erre pedig a digitális, online marketing az egyik legjobb megoldás. Sok cégnek azonban pont a marketing kiadások azok, amiket válság esetén csökkentenek. Ez azonban nem a legjobb ötlet.

Először is marketing nélkül nagyon nehéz lesz új ügyfeleket, vásárlókat szerezni. Ha új honlapról van szó, akkor a keresőoptimalizálás előnyeit sem lehet még élvezni, idő kell, mire feljön a weboldal a Google keresési találatai között.

Másodszor, a konkurencia is valószínűleg a marketing kiadások csökkentésével fogja kezdeni a válságra történő felkészülést. Minél több versenytárs csökkent a marketing kiadásokon, annál nagyobb előnybe lehet kerülni velük szemben, ha te tartod az online marketinget a korábbi, megszokott szinten.

Az online marketing mindezek mellett azonnali eredményeket fog jelenteni. Ha korábban nem hirdettél az interneten, vagy most készítettél honlapot, ugyanolyan esélyeid vannak az online marketing területén, mint azoknak, akik már évek óta foglalkoznak ezzel.

Összefoglalás

A koronavírus és a válság hatására sok vállalkozásnak át kell alakítania működését, tevékenységi körét. Ebben a helyzetben a céges honlapok kiemelt szerepet kapnak, a minőségi céges weboldal fontosabb, mint valaha. Azok a cégek, akik kihasználják az internet adta lehetőségeket, előnybe kerülnek a konkurenciával szemben.

Weboldal készítés rövid határidővel