Az élő chat előnyei weboldalak esetén

A mai világban, amikor a látogatók megérkeznek weboldaladra, webáruházadra, minden információt minimális időn belül be szeretnének gyűjteni, ami termékeiddel, szolgáltatásaiddal kapcsolatos. Ha megtalálják ezeket az információkat honlapodon, akkor jó eséllyel nálad is fognak vásárolni, ha nem, akkor gyakran továbbállnak.

Az élő chat előnyei weboldalak esetén

Ennek megfelelően mindent el kell követni annak érdekében, hogy amikor egy látogató megérkezik honlapodra, minden releváns információt megtaláljon ott, minél gyorsabban kapjon választ esetleges kérdéseire. A népszerű megoldások a kommunikációra a telefonos és e-mailben történő ügyintézés, valamint a kapcsolat űrlap, azonban egyre jobban megközelíti ezeket népszerűségben az élő chat funkció, köszönhetően számos előnyének.

Nem minden weboldalra szükséges

Természetesen a kisebb honlapoknak, a kisebb webshopoknak nincs szükségük egy ilyen funkcióra, különösen azért, mert egy munkatársnak kell foglalkozni a kérdések megválaszolásával, amely költséges is lehet, ha nem érkezik elég megkeresés. Ha azonban folyamatosan csörög a telefonod, érkeznek az e-mailek a kérdésekkel, akkor eljön az a pont, amikor érdemes kialakítani egy élő chatet honlapodon.

Azonnali válaszadás

Az élő chat legnagyobb előnye az azonnali válaszadás. Ha nincs chat funkció weboldaladon, akkor amikor az érdeklődőknek kérdésük van, két lehetőségük van azt feltenni: a telefon és az e-mail. A telefon legtöbbször azonnali választ jelent, azonban nem mindenki szeret szóban kommunikálni, plusz pénzbe is kerül az ügyfélszolgálatot felhívni. Az e-mailben feltett kérdésekre pedig ki tudja, hogy mikor fog válasz érkezni.

Az élő chat ezeket a problémákat küszöböli ki, írásban lehet kommunikálni, és gyakran előbb érkezik a válasz, mint ha az érdeklődők telefonon hívnák fel a weboldalt üzemeltető céget.

A konverziók, az eladások növelése

A legtöbb céges honlap, webshop célja, hogy növeljék az eladásokat, a bevételeket. Gyakran előfordul, hogy az érdeklődők a vásárláson gondolkodnak már, azonban néhány kérdésük van még, mielőtt rendelnének, igénybe vennék szolgáltatásaidat. Ilyenkor minél több különböző lehetőségük van kapcsolatba lépni veled, annál nagyobb az esélye, hogy ténylegesen vásárolni is fognak.

A válaszadó munkatársak emellett egyfajta bolti eladóként is tudnak funkcionálni az élő chat segítségével. A személyes vásárlás nagy előnye, hogy az üzletben dolgozók egyfajta marketingesként is működnek, az interneten azonban ez nem lehetséges, ha nincs élő chat funkció honlapodon.

Sikeres honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

A konkurencia megelőzése

Ha céged olyan területen tevékenykedik, ahol nagy a verseny a hasonló cégek, weboldalak, webshopok között, akkor minden lehetőséget meg kell ragadni arra, hogy eléjük kerülj. Egy ilyen lehetőség az élő chat funkció. Ha az érdeklődők tőled azonnali válaszra számíthatnak, a konkurenciánál azonban várniuk kell a válaszra, akkor te leszel az első, aki lehetőséget kap arra, hogy meggyőzze őket kérdés, bizonytalanság esetén.

Ügyfélszolgálati kiadások csökkentése

Egy céges, webáruházas ügyfélszolgálat működtetése gyakran több embert, és ezáltal több fizetést is megkövetel. A másik azonnali válaszadás, a telefonos ügyfélszolgálat hátránya, hogy egy munkatárs egyszerre csak egy ügyféllel tud foglalkozni. Ha többen hívják céged ügyfélszolgálatát, mint amennyi ügyfélszolgálati munkatárs dolgozik éppen, akkor az érdeklődők egy részének várni kell.

Élő chat esetén azonban nincs ilyen megkötés, egy dolgozó egyszerre több ügyfélnek is tud segíteni, várakozás nélkül, így kevesebb munkatársnak kell ezzel foglalkozni, mivel a telefonos megkeresések helyett az érdeklődők jelentős része fogja az élő chatet választani inkább, ha lehetősége nyílik rá.

A felhasználói élmény javítása

Egy weboldal, webshop működtetése nem csak annyiból áll, hogy elkészült a webshop, és utána évekig minden megfelelő lesz, jól fog működni, hanem rendszeres fejlesztésekre, javításokra van szükség, ha tartani akarod a weboldal minőségét. Ezek a fejlesztések azonban működésbeli problémákat, ún. bugokat hozhatnak magukkal.

Ha ilyen problémákat tapasztalnak a látogatók egy honlapon, gyakran nem fognak e-mailt küldeni vagy telefonon felkeresni, hanem átmennek másik weboldalra. Élő chat esetén azonban pillanatokon belül jelezni tudják a problémát, anélkül, hogy telefonálniuk kellene, hogy e-mail címüket meg kellene osztaniuk egy ismeretlen céggel.

Meg tudod szólítani a látogatókat

Az élő chat segítségével akár honlap, webshop működtetőként „meg tudod szólítani” az éppen weboldaladon tartózkodó látogatókat. Gyakori megoldás, hogy az élő chat ablak azonnal, vagy a weboldalra érkezés után bizonyos idővel felugrik a látogató számára egy előre megírt szöveggel. Ennek köszönhetően nem is kell a látogatóknak megtenni az első lépést, hanem jelezni tudod nekik, hogy kérdés esetén rendelkezésükre áll céged ügyfélszolgálata.

A visszatérő vásárlók számának növelése

A vásárlók szívesebben térnek vissza később is olyan céghez, webshophoz, ahol minél egyszerűbb kapcsolatba lépni a vállalkozással, minél egyszerűbb a kommunikáció. Ha az első vásárlás során a vásárló jó véleményt alakít ki vállalkozásodról, akkor amikor legközelebb hasonló termékekre, szolgáltatásokra lesz szüksége, téged fog felkeresni először.

A chat üzenetek kiértékelése

A telefonos kapcsolattartás egyik hátránya, hogy a beszélgetések rögzítése nélkül nem fog nyoma maradni annak, ami elhangzik az érdeklődők és az ügyfélszolgálat között. Ez több szempontból is hátrányos. Először is nem fogod tudni bizonyítani, hogy mit fogadott el, mibe egyezett bele az ügyfél, az érdeklődő. Másodszor pedig nem fogod tudni kiértékelni az elhangzottakat.

Ha a chaten keresztül elhangzottakat elmented, akkor rengeteg releváns adattal fogsz rendelkezni az érdeklődőkről, vásárlókról, amit aztán fel tudsz használni arra, hogy jobban megismert a célközönséged, és fejleszteni, javítani tudd vállalkozásod, weboldalad. Ha a megkeresések nagy része telefonon keresztül érkezik, akkor csak úgy van lehetőséged statisztikát készíteni, ha az ügyfélszolgálatos munkatársak vezetik, hogy ki miről kérdez. Írott formában azonban egy egyszerű keresés a kulcsszavakra pontos statisztikát fog adni, anélkül, hogy plusz munkát kellene végezni az ügyfélszolgálatos dolgozóknak a statisztika elkészítése miatt.

Munkaidőben működő chat

Ha weboldalad rendelkezik élő chat funkcióval, akkor a minimum elvárás, hogy munkaidőben elérhető is legyen a chat funkció segítségével az ügyfélszolgálat. Ha meglátják az élő chat funkciót a látogatók, akkor arra számítanak, hogy el is tudnak érni a segítségével. Természetesen egyszer-egyszer előfordulhat, hogy nincs senki, aki válaszolna tudnak a feltett kérdésekre, de ha órákon, napokon keresztül azt látják az érdeklődők, hogy nem működik a funkció, gyakran nem is próbálnak meg e-mailben, telefonon felkeresni, hanem inkább másik céget keresnek a tied helyett.

Összefoglalás

Sok weboldal, webshop esetében eljön az idő, amikor olyan sokan keresik fel az ügyfélszolgálatot, hogy szükség lehet egy élő chat funkcióra. Az élő chat funkció mind a látogatók, mind a honlap üzemeltetőjének számára rengeteg előnnyel jár. Ezek az előnyök megjelennek a weboldal használhatóságának javulásában, és az eladások, bevételek növelésében is.

Sikeres honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!