7 dolog, ami hiányzik honlapodról

Nem elég egyszer elkészíttetni egy honlapot, hanem folyamatosan tartani kell a lépést a korral, az internet használók elvárásaival. Ha évekkel ezelőtt elkészíttetted honlapod, akkor sem szabad hátradőlni, hanem folyamatosan figyelni kell, hogy mire van szükség a fejlődéshez. Ehhez fogunk cikkünkben segítséget nyújtani.

1. Egyértelmű Call to Action

A Call to Action (CTA) azt a gombot, linket jelenti, melyre kattintva a látogató elvégzi azt a műveletet, melyre a honlapodat használod. Legtöbbször ez feliratkozást, vásárlást, letöltést jelent. Ha nem mutatod be egyértelműen, hogy mit szeretnél a látogatóktól, akkor ők nem biztos, hogy maguktól el fognak jutni ehhez a célhoz.

A másik probléma az lehet a CTA-val, hogy több cél is van egy weboldalon meghatározva, és hiába vezeted rájuk a látogatókat, annak ellenére sem hajlandók feliratkozni/letölteni, mivel túl sok adatot kérsz el tőlük. Törekedni kell az egy célra, és arra, hogy minél kevesebb idő alatt meg tudják ezt valósítani az érdeklődők.

Egyértelmű Call to Action

2. Egyedi honlap

Rengeteg lehetőség van ma már előre elkészített honlap üzemeltetésére. Ennek lényege, hogy egy alaprendszert vásárolsz olcsón, minimálisan változtatsz rajta, és ez lesz a honlapod. Ez a megoldás nem ajánlott, mivel az internet világában (is) nagyon fontos az első benyomás. Ha azt látja a látogató honlapodon, amit száz másikon is, akkor azt a következtetést vonhatja le, hogy nem komoly céggel van dolga, mivel csak tucat honlapra futja neked.

3. Kiváló logó és arculat

Az egyedi honlaphoz szorosan kapcsolódik a céges arculat és logó megtervezése is. Ideális esetben az arculat és a honlap design hasonló, hogy aki az egyiket meglátja, egyből kötni tudja a másikhoz, így mindenki felismeri a céged mind a logóról, mint a honlapról.

Kiváló logó és arculat

4. Minőségi képek

Az egyedi designhoz hozzátartoznak a minőségi képek is. Ha internetről összevadászott képekkel töltöd fel honlapod, akkor nem lesz személyes hatása. A látogatók pedig azt várják el, hogy megmutasd, miért vagy jobb, mint a konkurencia. Ha ugyanazokat a képeket használod, mint a többi cég, akkor nincs esélyed ebben a témában eléjük kerülni.

5. Blog, egyedi tartalom

A mai világban, amikor már mindenki honlappal rendelkezik, úgy lehet többek között a többiek elé kerülni, hogy egyedi tartalommal állsz a látogatók rendelkezésére. Erre az egyik legjobb megoldás a blog. A folyamatosan friss bejegyzésekkel jelentkező blog nem csak egyedi tartalmat jelent, hanem látják róla az érdeklődők, hogy vállalkozásod működik, és figyel az internetes érdeklődőkre is.

6. Friss adatok, információk

Ha egy honlapon nem látszik, hogy rendszeresen frissítve, aktualizálva van, akkor azt hiheti a látogató, hogy már nem aktív honlapod, vállalkozásod. Ha bármi változik cégednél, azt meg kell jeleníteni a weboldalon is. Szerkezeti változás, költözés, nyitvatartási idő változása stb. A lényeg, hogy aki először jár honlapodon, az is lássa, hogy a legfrissebb információkat olvassa.

Ezen információk közül az egyik legfontosabb, hogy a cég elérhetőségeit mindenképpen helyesen jelenítsd meg. Általában ezeket egy külön lapon, és/vagy a láblécben szokták megjeleníteni, mivel mindenki ezeken a helyeken keresi, hogy léphet kapcsolatba veled. Ha ez nincs frissítve, akkor nem érnek el téged az esetleges érdeklődők.

7. Közösségi média linkek

A közösségi média hozzátartozik a legtöbb ember mindennapjaihoz. Ha nem látják honlapodon, hogy céged is jelen van Facebookon, Instagramon stb., akkor azt hihetik, hogy nem tartod a lépést a modern korral. Természetesen nem kell minden egyes közösségi média oldalon jelen lenni, csak azokon, melyek a legjellemzőbbek cégedre. Ha csak az érdeklődőkkel szeretnéd tartani a kapcsolatot, akkor Facebook elég lehet, ha fontos, hogy képeket tudj megosztani vállalkozásodról, akkor az Instagram a jó megoldás.

Közösségi média linkek

Összefoglalás

Ahogy láthatod, nem elég egyszer elkészíteni a honlapot, ügyelni kell arra, hogy a folyamatosan fejleszd, mivel az internetezési szokások folyamatosan változnak. Ha nem tartod a lépést ezekkel a változásokkal, akkor lemaradsz a konkurenciához képest.

Ha te is szeretnél egy jól működő, egyedi honlapot, akkor keress minket, kérd ingyenes ajánlatunkat!