A 10 legnagyobb hiba a honlapkészítés során

1. Honlapkészítés stratégia és cél nélkül

Nem jó megoldás, ha úgy kezdünk neki a honlapkészítésnek, hogy azért csináljuk, hogy legyen. Fontos meghatározni a célközönséget és a honlap célját, hogy mit szeretnénk vele elérni. Kiknek fog szólni a honlapunk? Mi a célunk vele? Milyen üzenetet fog közvetíteni cégünkről? Hogyan érjük el, hogy a honlap üzenete célba is érjen? Ezekre tudnunk kell a válaszokat.

2. A honlap nem keresőbarát

Valószínű, hogy a látogatóinak legnagyobb része a keresőkből fog érkezni az oldalunkra, ezért nem mindegy, hogy a honlapunk mennyire keresőoptimalizált. Szedjük össze a legfontosabb kulcsszavainkat és ezeket figyelembe véve alakítsuk ki a honlapunk szövegezését, szöveg kiemeléseit és a linkeket.

3. Nincsenek szem előtt a kapcsolat felvételi adatok

Egyszerűvé, könnyen megtalálhatóvá kell tenni a kapcsolat felvételt, sokan inkább telefonálnak, mint e-mailt írnak, vagy egy űrlapot kitöltenek. Ha ajánlatkérő űrlapot használunk, akkor ne legyen túlbonyolítva, a célunk az legyen, hogy elinduljon valamiféle kommunikáció. Legyen könnyű velünk kapcsolatba lépni.

4. Rosszul használt főoldal

Sok honlapon látni, hogy a honlapkészítés során nem figyeltek oda a megfelelő kezdőoldal kialakítására. Csak egy intró, látványos animáció, nyelvválasztó sose legyen a főoldalunk, ezt hagyjuk meg az igazán nagy cégeknek, akik megengedhetik maguknak, hogy nem egyből megoldásokat, információkat nyújtanak a látogatóiknak. Felejtsük el a cégbemutatkozást is, a kutya nem kíváncsi rá.

5. Nem elegendő és nem minőségi a tartalom a honlapunkon

Ha honlapkészítésről van szó, akkor nem a design, nem a domainnév, nem a csili vili animáció, nem a logónk, hanem a minőségi tartalom az, amivel megfoghatjuk és megtarthatjuk a látogatóinkat. Ha a honlapon nincs minőségi tartalom, ami érdekli a látogatókat és meggyőzi őket, akkor hiába dolgoztunk és hiába fizettünk a honlap elkészítésért.

6. Honlapunk technikai és funkcionális hiányosságai

Nagyon fontos része a honlapkészítésnek, hogy technikailag és funkcionálisan tökéletes legyen a honlapunk. Nem megengedhető, hogy

  • ne működjenek a linkek és menüpontok,
  • lassú legyen az oldalunk,
  • ingyenes tárhely használjunk,
  • nem böngésző- és eszköz független a honlapunk.

7. Nehézkes, bonyolult navigáció

Tegye egyszerűvé a navigációt honlapján! Ne készítsen 2-nél többszintű menüket (Kivétel a webáruházak termékkategóriái), strukturálja körültekintően honlapja tartalmát! Vezesse végig a látogatókat honlapján!

8. Nem irányítjuk megfelelően a látogatóinkat

Ne hagyjuk, hogy a nagy nehezen megszerzett látogatónk rendelés vagy ajánlatkérés nélkül távozhasson. Fogjuk a kezét és vezessük, irányítsuk.
Például: "Rendelje meg most", "Kérje ingyenes ajánlatunkat", „Hívjon most a kedvezményes ajánlatokért”

9. Nem elemezzük a látogatóink szokásait

Fontos, hogy elemezzük látogatóink szokásait, különben nem tudjuk, hogy mi lesz a következő lépésünk, mi lesz a válaszunk a látogatóink szokásaira. Nem elég azt tudni, hogy hányan nézik a honlapunkat, tudnunk kell pontosan, hogy hogy találtak ránk, merre jártak az oldalunkon, mi érdekelte őket a legjobban, mivel fogtuk meg őket, milyen oldalról léptek ki, stb. Kevés látogató is lehet nagyon hatékony, ha tudatosan bánunk velük.

10. Nincs marketingünk

Fontos, hogy az elkészült honlapot reklámozni is kell, különben nem lesz elég látogatónk ahhoz, hogy sikeresen üzemeltessük honlapunkat. Jó pár marketing eszköz áll a rendelkezésünkre honlapunk népszerűsítéséhez, például keresőoptimalizálás, Google Adwords hirdetések, Facebook megjelenés és hirdetések.

+1, de a legnagyobb hiba

Nagyon sok hiba a fentiekből nem az Ön hibája, vagyis csak annyira, hogy rossz honlapkészítőt választott. A nagy hibát akkor követi el, ha ezeket nem ismeri fel és nem tud váltani olyan honlapkészítő csapatra, aki megfelelően készíti el és üzemelteti a honlapját, segít a marketingben, hasznos tanácsokkal látja el.

Hívjon és segítünk megalkotni a tökéletes honlapot