Új honlap keresőoptimalizálása: stephansnumismatic.eu

Amikor valaki honlapot készíttet magának, a célja, hogy minél gyorsabban a Google keresési találatai között minél előrébb (és minimum az első oldalon, tehát a legjobb 10-ben) szerepeljen. Nem volt ez másképp az általunk elkészített stephansnumismatic.eu honlap esetén sem.

A weboldalt 2017. 12. 22-én indítottuk el. Egy kicsivel több mint 2 hónappal az indulás után mind (2018. 02. 28.) a 4 fő kulcsszóra a Google-ben a legjobb 6-ba került. Cikkünkben azt fogjuk bemutatni, hogy értük el ezeket az eredményeket.

Új honlap keresőoptimalizálása: stephansnumismatic.eu

A honlap természetesen reszponzív, mobilbarát, ami ma már, az okostelefonoknak, tableteknek köszönhetően, kötelező. Nem szabad erről elfeledkezni, mivel nem csak a látogatók, hanem a Google is szereti a reszponzív kialakítást.

Szeretné, ha az Ön honlapja is a Google találati lista élére kerülne?

A főoldal kialakítása

A honlap dizájn megtervezése már a keresőoptimalizálást (SEO-t) figyelembe véve készült el. A főoldal kialakításakor figyelembe vettük a megbízó igényeit, elképzeléseit, és ezeket kiegészítve a SEO megoldásokkal készítettük el a főoldal (és a honlap) dizájnt.

A főoldalon helyet kapott rengeteg érdekes információ a numizmatikával, régi érmékkel kapcsolatban, mely nem csak a keresőoptimalizálás, hanem a látogatók igényeinek kielégítése miatt is kiemelten fontos. Ennek megfelelően a szövegeket úgy írták meg a honlap tulajdonosai, hogy azok egyediek legyenek, és valószínűleg megfeleljenek a látogatók elvárásainak is, amikor egy numizmatikai honlapra látogatnak.

Ezt nem szabad soha elfelejteni, hogy végeredményben emberek számára készítjük a honlapokat, mert nem csak az a cél, hogy eljussanak sokan weboldalunkra, hanem az is, hogy ott azt találják, amire keresnek. Ez szükséges ahhoz, hogy eredményeket (eladásokat, bevételeket) tudjunk elérni egy honlappal.

végeredményben emberek számára készítjük a honlapokat

Ennek megfelelően a főoldalon a cég szolgáltatásai mellett megtalálhatók értékes, népszerű érmék bemutatásai, leírásai is, melyek mindkét feltételnek eleget tesznek, relevánsak is a honlap tartalmának szempontjából, valamint a látogatók is jó eséllyel érdekesnek fogják őket találni, és el fogják őket olvasni, meg fogják osztani. Ez pedig azt jelenti a Google számára, hogy egy jó honlapról van szó.

A meta cím, leírás

A meta címkékről témáról írtunk már egy cikket, bővebben ott el lehet olvasni, hogy mire kell itt figyelni, ha jól akarjuk megírni ezeket a szövegeket. A meta cím úgy került meghatározásra, hogy tartalmazza a főbb kulcsszavakat, de nem felsorolásként, hanem a honlap, a cég bemutatkozásaként.

A meta cím úgy került meghatározásra, hogy tartalmazza a főbb kulcsszavakat

A főoldali képek

A főoldal képei a hozzájuk tartozó szöveghez kapcsolódnak, jó minőségűen, valamint az ALT szövegeiket kitöltöttük, hogy a Google is „lássa”, mi van a képeken.

Belső linkek

A főoldalról a honlap többi részére mutató linkeket is a SEO-nak megfelelően készítettük el. Az egyes linkek horgonyszövegei jól leírják azokat az oldalakat, ahova mutatnak. Alkalmazzuk őket a szövegekben is, valamint a láblécben is, egyfajta „térképként” a Google és a látogatók számára egyaránt.

a honlap többi részére mutató linkeket is a SEO-nak megfelelően készítettük el.

Az aloldalak kialakítása

Az aloldalak közül kettőt érdemes megemlíteni a keresőoptimalizálás szempontjából: az egyik, ahol a szolgáltatások kerülnek bemutatásra, a másik pedig a blog.

A szolgáltatások

A szolgáltatásokat egy külön lapon mutatjuk be, hogy ide csak ezekhez releváns szövegek kerüljenek. Ennek eredménye jól látható az első képen, mivel a három szolgáltatáshoz tartozó kulcskifejezéseket ezen az aloldalon hozza a legjobb helyen a Google (2 kifejezés az első, 1 a második helyen található). Ez az aloldal szintén egyedi, releváns szöveget, és jó minőségű, releváns képeket tartalmaz. A főoldalhoz hasonlóan ez a lap is egyedi meta title címkét kapott, hogy az tökéletesen kifejezze, miről is szól a lap.

A blog

A másik fontos aloldal a blog. Az új, egyedi tartalom elengedhetetlen része a SEO-nak. Ennek megfelelően a honlap indulásakor elkezdte a tulajdonos a cikkeket készíteni és feltölteni. A kicsit több mint két hónap alatt 9 cikk készült el, ami nagyjából heti 1 új cikket jelent. Ez már elég arra, hogy a Google lássa, aktív honlapról van szó, és emiatt is előrébb helyezze a keresési találatok között.

Az új, egyedi tartalom elengedhetetlen része a SEO-nak.

Külső keresőoptimalizálás

Az előbbiekben bemutattuk azokat a megoldásokat, melyeket a honlapon alkalmaztunk a SEO szempontjából. Nem szabad elmenni azonban a külső keresőoptimalizálásról, a linképítésről sem. A honlap indulásával egy időben elkezdtük a linképítést is. Ezt részletesen bemutattuk már az előző linken. Lényegük, hogy ezek a linkek segítenek felfedezni a Google számára felfedezni az oldalt, valamint, ha minél több jó minőségű link mutat egy honlapra, annál előrébb sorolja a Google is.

Összefoglalás

Ha odafigyelünk a keresőoptimalizálásra a honlap elkészítésének legelejétől (a dizájn elkészítésétől), akkor nagyon jó eredményeket lehet elérni a Google-ben, még egy olyan területen is (numizmatika), ahol elég nagy a verseny az egyes cégek, honlapok között.

Szeretné, ha az Ön honlapja is a Google találati lista élére kerülne?