Honlapkészítés: korábbi ügyfelek véleményének megjelenítése

Ha körülnézel az interneten, rengeteg honlapon láthatod, hogy megjelenítik korábbi vásárlók, ügyfelek véleményét. Ezek a vélemények fontos szerepet kapnak egy honlap elkészítésében, sikerében. Bejegyzésünkben arról lesz szó, hogy ezek a megjelenített vélemények milyen hatással vannak a honlap teljesítményére, a vállalkozás sikerére.

Honlapkészítés: korábbi ügyfelek véleményének megjelenítése

Kis cégek esetén kiemelten fontos

A világhírű vagy országos szinten ismert vállalkozások honlapján nagyon ritkán szoktak véleményeket megjeleníteni, mivel ezeket a cégeket mindenki ismeri, mindenki tudja, hogy mivel foglalkoznak, milyen szintű szolgáltatásokat nyújtanak.

Kisebb, ismeretlen cégek esetén azonban az új látogatók, érdeklődők gyakran még semmilyen információval nem rendelkeznek cégedről, így minél több olyan információt kell megjeleníteni számukra, ami segíti a bizalom kialakulását. A bizalom kialakulása, növelése jelentős hatással van a konverziókra, mivel, ha látják az érdeklődők, hogy mások már vásároltak a számukra ismeretlen cégtől, akkor ők is bátrabban fognak pénzt költeni.

Elfogulatlan vélemények

Minden honlapon olyan információkkal találkozhatsz, ami a vállalkozások jó oldalát jeleníti meg. Ezek az információk természetesen elfogultak, mivel a cég saját maga írja meg ezeket a szövegeket, amivel a látogatók is tisztában vannak, így nem feltétlenül hisznek el mindent, amit olvasnak.

A vélemények azonban elfogulatlanok lesznek, mivel a látogatóknak nem áll érdekében a vállalkozások reklámozása. Azok az ügyfelek, akik nevüket, arcképüket adják a véleményükhöz, szinte biztosan azt fogják mondani, amit gondolnak egy cégről, ezzel pedig az új látogatók, érdeklődők is tisztában vannak, így megbíznak bennük.

Egyedi honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Természetes nyelvezet

Gyakori probléma céges honlapokon, hogy a weboldal olyan szakmai kifejezéseket használ, melyeket a vásárlók egy része nem ismer. Vállalkozóként nehéz az érdeklődők, vásárlók fejével gondolkodni, viszont a véleményeknek köszönhetően nem is kell, ugyanis a korábbi vásárlók elkészítik helyetted a szövegeket, neked csak meg kell jeleníteni őket.

Új marketing ötletek

A természetes, mindennapi nyelvezet kiváló lehetőség új marketing ötletek szerzésére is. Az ügyfelek gyakran olyan kifejezéseket, szlogeneket, szövegeket használnak, melyre egy vállalkozás nem is gondolna saját magától.

Emellett a megvásárolt termékek, az igénybe vett szolgáltatások általában az ügyfelek valamilyen konkrét problémáját oldják meg. Ezek a problémák másoknál is jelentkezhetnek, így ezután konkrét problémákra tudsz megoldást ajánlani az új látogatók számára.

Honlap, vállalkozás fejlesztése

Természetesen nem csak pozitív, hanem negatív vélemények is fognak érkezni, de ezektől sem szabad megijedni, ugyanis több módon is hasznosítani lehet őket.

Az első ilyen mód maga a bizalom kialakítása. Ha a látogatók kizárólag pozitív véleményeket látnak egy cégről, akkor átverésre gyanakodnak, és arra, hogy nem természetes véleményekről van szó. A negatív véleményeket tehát ugyanúgy meg kell jeleníteni, ahogy a pozitív kommenteket is kirakod honlapodra.

A bizalom mellett a negatív kommentek kiváló lehetőséget nyújtanak vállalkozásod fejlesztésére, javítására is. Ha az ügyfeleknek valamivel problémája volt, és ezeket a problémákat javítod, akkor nem csak a korábbi ügyfeleket lehet visszaszerezni velük, hanem javítani lehet velük az egész céget, a céges honlapot is.

SEO, keresőoptimalizálás

A vélemények megjelenítése segít a honlap keresőoptimalizálásában is. Az ügyfelek által írt szövegek nagy valószínűséggel egyedi szövegek, vélemények lesznek, és tartalmazni fognak kulcsszavakat, kifejezéseket is.

Emellett a vélemények kiváló alapot szolgáltatnak blog bejegyzésekhez is, ha kifogytál az ötletekből, vagy csak találkozol egy-egy érdekesebb vásárlói véleménnyel, akkor azt megérheti kibontani bővebben az érdeklődők számára.

Összefoglalás

A honlapok, weboldalak általában azért készülnek, hogy eladásokat, bevételeket lehessen generálni segítségükkel. Ez azonban nem egyszerű feladat, különösen akkor, ha ismeretlen, kis vállalkozásról, weboldalról van szó. Ilyen esetben kiváló megoldást jelent a bizalom megteremtésére, az eladások növelésére, ha korábbi vásárlóidtól, ügyfeleidtől származó véleményeket jelenítesz meg honlapodon, aminek hatására az új látogatók bátrabban fognak nálad vásárolni.

Egyedi honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!