Honlapkészítés: a hírlevél előnyei

Sokan úgy gondolják, hogy készíttetnek egy honlapot, és azzal többet nem kell foglalkozni, hanem hozni fogja a látogatókat, vásárlókat, ügyfeleket. A valóságban azonban ez nem így működik, minél többet foglalkozol a látogatószerzéssel, a megszerzett látogatók megtartásával, annál sikeresebb lesz weboldalad. Erre az egyik legjobb, legnépszerűbb megoldás a hírlevél.

Honlapkészítés: a hírlevél előnyei

Egy korábbi cikkünkben már bemutattuk, hogyan kell a hírlevelet elkészíteni, ebben a bejegyzésben a hírlevelek előnyeiről lesz szó.

Kapcsolattartás

A honlapok (céges honlapok, blogok stb.) egyik legnagyobb problémája, hogy amennyiben nem generálnak rendszeresen tartalmat, a korábbi látogatók nem fognak visszatérni maguktól. Az e-mail marketing, a hírlevelek ezt a problémát tudják megoldani, mivel amikor valaki eljut honlapodra, akkor lehetőséget biztosítasz neki arra, hogy kapcsolatban maradjon veled anélkül, hogy hetente figyelnie kellene, történt-e valami honlapodon.

Természetesen lesznek olyanok, akik inkább Facebookon tartanák veled a kapcsolatot a későbbiekben, és olyanok is, akik inkább bizonyos időközönként meglátogatják a honlapot, hogy történt-e valami. Az e-mailek ideje azonban még nem járt le, rengetegen használják még ma is sikeresen a hírleveles kapcsolattartást.

Látogatók szerzése

Amikor kiküldöd a hírleveleket, akkor annak hatására a feliratkozott felhasználók egy része (akiknek az érdeklődését felkeltette az e-mail tartalma) újra meg fogja látogatni weboldalad. Annak ellenére, hogy nem teljesen új látogatókról van szó, a látogatói statisztikákat, és legfőképpen az eladásokat növelni, javítani lehet velük.

Nem csak az e-mail utáni azonnali látogatók számát növelik a sikeres hírlevelek, hanem hozzájárulnak a felhasználói hűség kialakulásához is. Ha rendszeresen értékes üzeneteket küldesz a feliratkozóknak, akkor cserébe egyre többen akkor is látogatni fogják honlapod, ha éppen nem kaptak hírlevelet tőled.

Az azonnali látogatók szerzéséhez szükség van arra, hogy a hírleveled ugyan tartalmazzon értékes információkat, de ösztönözze a látogatót a honlap meglátogatására. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy pl. blog bejegyzések esetén csak az első 1-2 bekezdést tartalmazza a kiküldött e-mail, szolgáltatások, termékek reklámozása esetén a honlapon lehessen azokat megvásárolni, igénybe venni.

Hírlevél funkcióval rendelkező honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Bevételek növelése

A sikeres hírlevelek természetesen nem csak honlapod látogatóit növelik, hanem az eladásokat, bevételeket is. Mivel a legtöbb honlapnak az a célja, hogy bevételt termeljen a tulajdonosnak, így a hírlevelek célja általában szintén a bevételek növelése.

A hírlevelekben rendszeresen küldenek ki akciókat, kedvezményeket, új termékeket, szolgáltatásokat a cégek, vállalkozások. Mivel rengeteg olyan korábbi látogató van, aki nem látogatja meg honlapodat hetente, így ők az akciókról sem értesülnek. Gyakori promóciós megoldások szoktak lenni pl. a határidős akciók, melynek lényege, hogy néhány napig vehetők csak igénybe. Ha nem reklámozod ezeket az akciókat, sokan nem is fognak hallani róluk.

Statisztikák készítése

Az e-mail marketing a legjobb lehetőség a látogatók, érdeklődők viselkedésének megismerésére.

Olyan dolgokra kell itt gondolni, mint pl., hogy a feliratkozott emberek milyen témájú e-mailekre kattintanak szívesen, milyen e-mailek után mennyivel növekszik az eladások száma stb. Ha elegendő anyagot gyűjtöttél a feliratkozókról, akkor később marketing akciók, vagy pl. honlapod átalakítása során felhasználhatod a tapasztalatokat, ami indirekt módon növeli a bevételeket.

Márkaismertség növelése

Ha rendelkezel céges arculattal, vagy egyedi, minőségi designnal elkészített honlappal, akkor a hasonló stílusban elkészített hírlevelek kiváló megoldást jelentenek a márkaismertség növelésére. Ez azt jelenti, hogy minél több ember legyen tisztában cégeddel, logójával, ismertetőivel.

A márkaismertség természetesen nem alakul ki első látásra, ezért hiába látogatja meg valaki egyszer honlapodat, jó eséllyel nem fog emlékezni rá néhány nap/hét múlva. Ha rendszeresen küldesz hírlevelet hasonló designnal, cégneveddel, szolgáltatásaival, akkor egy idő után emlékezni fognak ezekre a feliratkozók.

Saját hírlevél lista

Manapság már nem szabad csak a keresőoptimalizálásra, csak a fizetett hirdetésekre, vagy csak a hírlevél listára támaszkodni, amikor egy honlapra látogatókat akarsz szerezni, hanem egyszerre kell több, lehetőleg minden megoldást alkalmazni. Ennek oka, hogy bármelyik bármikor bedőlhet, és ha pont az a megoldás veszít hatékonyságából, amit te is alkalmazol, könnyen bajba kerülhetsz.

A keresőben elfoglalt hely egy Google algoritmus frissítéssel egyik napról a másikra rengeteget tud visszaesni. A fizetett hirdetések kattintásonkénti ára annyira megnövekedhet, hogy már nem gazdaságos számodra folytatni őket. A hírlevélnél azonban nincs olyan külső tényező, ami miatt tartani kellene attól, hogy egyik pillanatról a másikra elértéktelenedik, sőt, a hírlevél inkább egyre értékesebb lesz.

A saját hírlevél lista folyamatosan bővül tagokkal, aminek hatására a későbbiekben egyre több embert tudsz vele elérni, így egyre értékesebb lesz. A lista a sajátod, senki nem tudja elvenni tőled, vagy megváltoztatni a feltételeket. Nem véletlen, hogy rengeteg vállalkozás keresi mások hírlevél listáit, és próbálja megvásárolni azokat, vagy pl. a saját reklámanyagait, fizetségért cserébe, sok taggal rendelkező listákra kiküldeni.

Egyszerű továbbküldés

A hírlevelek, mivel e-mailben érkeznek, könnyen továbbküldhetők. Ez azt jelenti, hogy a feliratkozott felhasználók, amikor valamilyen érdekes üzenetet kapnak tőled, gyakran továbbküldik azt rokonaiknak, barátaiknak, ami gyakorlatilag ingyenes marketinget jelent a honlap tulajdonosok számára.

A továbbküldött levelek sajátossága, hogy az ismerős feladótól kapott leveleket szinte mindenki meg fogja nyitni, így ezek sokkal jobb eredményeket fognak hozni, mint az elsődleges hírlevelek.

Összefoglalás

A hírlevelek kiváló marketing lehetőséget jelentenek minden honlap, cég, vállalkozás számára a látogatók és a bevételek növelésére. Szemben a keresőoptimalizálással és a fizetett hirdetésekkel, a hírlevelezés során nem kell attól tartani, hogy kívülálló okok miatt elértéktelenedik, megszűnik az alkalmazott marketing megoldásod, hanem biztos lehetsz abban, hogy idővel csak egyre értékesebb lesz.

Hírlevél funkcióval rendelkező honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!