Hogyan találj témákat blog bejegyzéseidhez?

A tartalommarketing (blog bejegyzések) a keresőoptimalizálás egyik fontos eleme. Ahhoz, hogy rendszeresen tudj cikkeket közzétenni, szükséged lesz arra, hogy rendszeresen – pl. hetente – új témákkal rukkolj elő, melyekről nem csak eleget tudsz írni, hanem érdekelheti is a látogatókat. Ehhez fogunk cikkünkben segítséget nyújtani.

Hogyan találj témákat blog bejegyzéseidhez?

Ötletek leírása

Az egyik legjobb megoldás cikk témák kitalálására, ha ami eszedbe jut, azt leírod. Ennek segítségével a rossznak tűnő ötleteket is könnyen tovább lehet fejleszteni, és olyan cikkeket is tudsz írni, melyeket elsőre nem találsz megfelelőnek.

Ha úgy gondolod, hogy egy-egy témáról nem tudsz annyit írni, hogy egy teljes cikk összejöjjön belőle, akkor össze lehet vonni hasonló témákat egy bejegyzésbe, amihez szintén segítség lesz a leírt információ.

A leírt ötletek, gondolatok legyenek minél részletesebbek, hogy ezzel is kényszerítsd magad arra, hogy elkezdd összerakni a cikket, mielőtt egyáltalán nekiállnál ténylegesen megírni. A cél, hogy minél több ilyen témát tudj feljegyezni, amik közül aztán a jobbakat kiválasztod, és bővebben, cikk formájában kifejted.

A vállalkozásoddal kapcsolatos cikkek

Ezeket az egyik legkönnyebb összehozni. Nincs szükség hozzá másra, mint a saját tapasztalataidra a cégeddel kapcsolatban. Leírhatod, hogy hogyan, mikor alapítottad, indítottad céged, milyen nehézségekkel kellett megküzdened stb. Ebben a témakörben mindent leírhatsz, ami eszedbe jut, és úgy gondolod, hogy érdekes lehet az olvasóközönség számára.

Ezek mellett bemutathatod még termékeidet, szolgáltatásaidat is. Az ilyen bejegyzésekkel nem csak látogatókat lehet szerezni, hanem vásárlókat, ügyfeleket is, mivel akiket érdekelnek a termékek, nálad egy úttal meg is tudja őket vásárolni.

Jó lehetőség, ha a látogatók megismerkedhetnek céged dolgozóival is. Az ilyen bejegyzések nem csak arra jók, hogy a heti bejegyzést letudd velük, hanem aktívan hozzájárulnak az eladásokhoz. Az interneten található rengeteg honlap közül könnyen ki lehet azzal tűnni, hogy a cégedhez kapcsolódó személyek felvállalják nevüket, arcukat. Az ilyen cégektől szívesebben vásárolnak az emberek, mert kevesebb az esélye, hogy egy olyan cég átveri őket, melynek honlapján név szerint megjelennek az ott dolgozók.

Ha valamilyen szolgáltatásokat árulsz, akkor be lehet mutatni céged nagyobb munkáid, projektjeit. Ennek szintén megvan az a hatása, hogy nem csak a cikkek számát tudod növelni velük, hanem új vásárlókat, ügyfeleket is lehet szerezni, akik a cikk alapján fognak rátalálni cégedre.

A vállalkozásod témájával kapcsolatos cikkek

Nem csak konkrétan a saját cégeddel kapcsolatos cikkeket lehet írni, hanem az iparággal kapcsolatosakat is, mellyel foglalkozol. Be tudsz mutatni újdonságokat, vagy akár érdekességeket is, amit a hozzád kapcsolódó területen történnek. Az ilyen újdonságokat, felfedezéseket bemutató cikkek általában nagyobb sikert szoktak aratni az olvasók körében.

Ötlet szerzése másik blogokról

Ehhez sok gondolkodásra nincs szükség, „csak” fel kell keresni sikeres blogokat, melyek hasonló témával rendelkeznek, mint amivel te is foglalkozol, és itt lehet ötleteket találni. Amire figyelni kell ilyen esetben, hogy ne másolj le teljes cikkeket, hanem pl. csak a címeket olvasd el, és utána fejtsd ki a saját gondolataidat, vagy végezd el a saját kutatásodat a témát illetően. Ez nem csak az olvasók számára lesz előnyök, hanem a Google is bünteti a duplikált tartalmat, így hiába másolsz át valahonnan egy teljes cikket, jó eséllyel több kárt csinálsz vele, mint hasznot.

Összefoglalás

A blog bejegyzések számos előnyét egyre több vállalkozás, honlaptulajdonos felismeri, mivel a minőségi és rendszeres új tartalom rengeteget segít egy weboldal keresőoptimalizálásában, amiből aztán következik a több ügyfél és a több bevétel. Ha nem tudod, hogy milyen cikkeket írj saját blogodra, akkor a cikkünk alapján tudsz találni új témákat, ötleteket.