Blog készítés, indítás saját honlapon

Manapság a honlapkészítés már nem csak annyiból áll, hogy feltöltöd a szükséges információkat a cégedről, mellékelsz néhány képet, készül egy űrlap, és kész is a weboldal. Ezzel csak a minimumot teljesítetted, ami a sikeres honlaphoz viszont nem elég. Szükség van egyéb funkciókra is, ilyen pl. a blog készítés.

Blog készítés, indítás saját honlapon

Sokaknak a blog készítésről a különálló blogok jutnak eszükbe, azonban ma már az egyedi és a céges honlapok sem engedhetik meg maguknak, hogy figyelmen kívül hagyják a tartalommarketinget. Ehhez szükség lesz egy blogra, amit a honlapon kell elkészíteni, ha a lehető legjobb eredményeket szeretnéd elérni vele.

Mi az a tartalommarketing?

A tartalommarketing lényege, hogy olyan cikkeket, bejegyzéseket, tehát tartalmakat készítesz honlapodon, melyek hasznos információkkal szolgálnak az érdeklődők számára. A hagyományos marketing megoldások során általában az egyes látogatók után kell fizetni, és ha abbahagyod a fizetést, megszűnnek a látogatók is. Tartalommarketing, blog készítés esetén azonban hosszú távú eredményeket lehet elérni minimális befektetéssel.

A blog készítés előnyei

Látogatószerzés, keresőoptimalizálás

Legtöbb céges honlap 5-6 aloldalból szokott állni, melyek gyakran nincsenek is feltöltve elegendő szöveggel. Ez az 5-6 aloldal általában arra elég, hogy bemutasd céged, leírd, hogy szerinted miért éri meg céged szolgáltatásait, termékeit választani. A kevés tartalomnak köszönhetően azonban nem sokan fognak eljutni weboldaladra, így hiába tudsz jól eladni mindent, ha nincs kinek.

A blog kiváló megoldás ilyen helyzetben, ugyanis könnyedén lehet vele új „aloldalakat” létrehozni, cikkek formájában. Nincs szükség plusz programozásra, a honlap jelentős átalakítására, csak meg kell írni egy bejegyzést, és egy gombnyomásra közzétehető.

A blog készítés több szempontból is segíti a keresőoptimalizálást. Az egyik ilyen szempont, hogy új kulcsszavakat, kifejezéseket lehet megcélozni a cikkekkel, ami új látogatókat fog jelenteni.

Egy honlap rendszeres frissítése, új tartalommal történő feltöltése közvetetten is pozitívan befolyásolja a keresőoptimalizálást, mivel a Google szereti, ha egy weboldalra új tartalmak kerülnek fel.

Minden ilyen keresőoptimalizálási javítás, minden jól szereplő kulcsszó, minden olvasó plusz látogatót jelent, akikből aztán könnyedén ügyfelek, vásárlók lehetnek.

Profittermelő, bloggal felszerelt honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Linképítés

A linképítés szorosan kapcsolódik a keresőoptimalizáláshoz, minél több minőségi viszontlinkje van egy honlapnak, annál előrébb fogja sorolni a Google. Viszontlinkeket azonban nem egyszerű szerezni, különösen minőségi tartalom hiányában.

A blog készítés erre is jó hatással van, ugyanis szívesebben fognak az emberek hasznos cikkekre, bejegyzésekre linkelni, mint pl. egy egyszerű céges honlapra, amely csak magát a céget mutatja be.

Közösségi média marketing

Azzal a legtöbb cég már tisztában van, hogy nem csak céges honlapra, hanem Facebook profilra is szükség van, ha sikeres akar valaki lenni. A céges Facebook profilok nagy problémája azonban, hogy gyakran nem tudják azokat elegendő tartalommal feltölteni. A blog készítés ebben is segít.

Ha minden héten közzéteszel egy új bejegyzést blogodon, akkor ezt meg tudod osztani a Facebook segítségével. Ennek köszönhetően nem csak új emberekhez tudod eljuttatni honlapod, hanem a céges Facebook profil is felélénkül.

Természetesen lehet blog nélkül is sikeres Facebook profilt működtetni, de ügyelni kell arra, hogy hasznos információkat ossz meg, mert a reklámokat előbb-utóbb megunják a követők.

A vállalkozás bemutatása

A legtöbb céges honlap egy bemutatkozás aloldalt szentel arra, hogy megismertesse a céget a látogatókkal. A mai világban ez azonban gyakran már nem elég, mivel számtalan hasonló honlappal, céggel lehet találkozni, legyen szó bármilyen témáról.

Egy blog segítségével azonban bizonyítani tudod a látogatók számára, hogy értesz ahhoz, amit csinálsz, köszönhetően a hozzáértő cikkeknek. Nem csak a hozzáértést lehet demonstrálni, hanem be lehet mutatni akár a dolgozókat, munkatársakat is. Az emberek általában szívesebben kerülnek kapcsolatba olyan vállalkozásokkal, melyekről minél több információval rendelkeznek. Aki az interneten arcát, nevét meri vállalni, előnyből indul a többiekkel szemben.

A honlap, vállalkozás aktivitásának bizonyítása

A statikus, néhány aloldalas honlapok gyakori problémája, hogy nem tudja a látogató, hogy friss információkat lát-e, amikor a weboldalra érkezik. A blog bejegyzések mellett azonban meg lehet jeleníteni azt is, hogy mikor kerültek fel az egyes cikkek a honlapra. Ha a felhasználó látja, hogy az utolsó cikk mondjuk 2 héttel ezelőtt került fel, akkor tudni fogja, hogy működő honlapon van, aktív céggel találkozott.

Visszatérő látogatók

Ha csak egy egyszerű céges honlappal rendelkezel, akkor nem adsz sok okot a látogatóknak, hogy rendszeresen látogassák weboldalad, hogy később is visszatérjenek. Az első látogatás során megtalálhatnak minden információt, és csak ezt fogják látni, ha egy hónap múlva vissza is jönnének. A rendszeresen frissített blog azonban kiváló megoldás a látogatók visszacsábítására.

Amikor az érdeklődők hasznos blogot találnak maguknak, akkor gyakran elmentik azt, vagy feliratkoznak a blog, honlap, vállalkozás hírlevelére, hogy később se maradjanak le az érdekes, hasznos információkról. Ha ezek a látogatók nem is lesznek ügyfelek egyből, nagyobb az esély, hogy felveszik cégeddel a kapcsolatot a jövőben, ha okot adsz nekik arra, hogy rendszeresen visszatérjenek honlapodra.

Összefoglalás

Ma már nem elég csak egy céges honlapot elkészíteni, lépéseket kell tenni annak érdekében is, hogy minél több látogatót, ügyfelet lehessen szerezni segítségével. A blog készítés, a rendszeres bejegyzések segítségével kiváló eredményeket lehet elérni a keresőoptimalizálás, a látogatószerzés és az eladások növelésének területén is.

Profittermelő, bloggal felszerelt honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!